خانه » اخبار روز » فقط لاغرها بخوانند!

اطلاعیه سایت

فقط لاغرها بخوانند!

فقط لاغرها بخوانند!


راه‌های سریع افزایش وزن – همان قدر که چاقی دردسر است و باعث نامتناسب دیده شدن افراد می‌شود ، لاغری هم دردسر است چون باز هم اندام نامتناسب است و حتی لباس هم زیبا دیده نمی‌شود. بعضی از افراد هستند که لاغری آن‌ها ژنتیکی است ، لاغری بعضی از افراد از عوامل محیطی نشات می‌گیرد و علت دیگر هم تغذیه است. که تغذیه صحیح و ورزش و تحرک می‌تواند این مشکل را برطرف سازد.

محدوده وزن ایده‌آل بدن هر فرد با استفاده از شاخص نمایه توده بدن  و بر اساس قد ، سن و جنس یک فرد و همچنین با توجه به شرایط جسمی و میزان فعالیت وی تعیین می‌شود. اگر نمایه توده بدنی فرد کمتر از ۱۸٫۵ باشد قرد دچار کمبود وزن است.

راه‌های سریع افزایش وزن

how to lose weight fast walking 600x312 - فقط لاغرها بخوانند!

لاغری عوارضی مانند: احساس خستگی دائمی و زودهنگام ، پوکی استخوان ، کم‌خونی و کمبود مواد مغذی ، کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها ، قطع قاعدگی و تاخیر در التیام زخم و حتی مشکلات روحی و روانی دارد.

پس برای رسیدن به تناسب اندام و رهایی از لاغری باید  راه‌های سریع افزایش وزن را بدانیم و با تغذیه و تحرک مناسب به اندام ایده آل برسیم. در ادامه راه‌های سریع افزایش وزن را مطالعه می‌کنید.

افزایش اشتها برای افزایش وزن

  • ورزش کردن که باعث افزایش اشتها می‌شود
  • افزودن زنجبیل تازه ، لیموترش ، پودر لیمو ، فلفل سیاه ، پودر آویشن و ریحان بنفش و دارچین به غذا
  • میل کردن گیاهانی مانند نعنا ، گشنیز ، ترخون ، شاهی ، ریحان ، سوسنبر و شوید همراه غذا
  • پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت مرغ ، جگر ، شیر ، پنیر ، ماهی و ماست حاوی ویتامین ۱۲ B هستند.
  • افراد بدغذا یا کم‌اشتها بهتر است از ظروف رنگی روی میز غذا استفاده کنند
  • سفره‌آرایی و آرایش بشقاب غذا نیز یکی از بهترین راه‌های افزایش اشتها است.

راه‌های افزایش وزن سریع

butter 51148576 600x399 - فقط لاغرها بخوانند!
۱- استفاده از یک لیوان آبمیوه طبیعی یا نکتار در صبحانه (علاوه بر صبحانه معمولی)

۲- استفاده از تنقلات کم‌ضرر در فاصله غذاها به‌ویژه بعد از شام مثل یک لیوان بستنی یا چند شکلات یا مقداری مغز پسته ، بادام یا فندق

۳- استفاده از ماست‌های چکیده همراه ناهار البته برای کسانی که مبتلا به اختلالات چربی خون نیستند.

۴- مصرف دسرهای کوچک و مغذی مانند شیر و بیسکویت و شیرینی خشک ساده

۵- گنجاندن میان وعده‌هایی کم حجم با محتوای انرژی بالا در برنامه غذایی افراد لاغر مثلا معجون‌های خانگی (شیر موز ساده ، شیر موزی که به آن مقداری پودر گردو ، بادام ، پسته یا خرما افزوده شده و یا شیر موز بستنی)

۶- افزایش تعداد وعده‌های غذایی: ممکن است افراد کم وزن وعده‌هایشان کوچک‌تر باشد و زودتر سیر شوند پس ۶ وعده غذا بخورند.

۷- پرهیز از مصرف سالاد ، آب و سایر نوشیدنی‌ها قبل از وعده غذایی اصلی

۸- استفاده از میان‌ وعده‌هایی که باعث افزایش دریافت حدود ۵۰۰ کیلوکالری در روز می‌شوند مانند:

  • ۸ عدد کراکر + ۳۰ گرم پنیر + ۱ لیوان بستنی
  • ۱ لیوان غلات صبحانه + ۱ لیوان شیر + ۱ عدد موز + ۱ تکه نان تست + ۱ قاشق کره ‌بادام‌زمینی
  • ۶ عدد بیسکویت تهیه شده از گندم + ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی + ۲ قاشق غذاخوری کشمش + ۱ لیوان آب پرتقال



منبع

اشتراک گذاری مطلب
برچسب ها : , ,
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A