خانه » اخبار روز » نکات مهم برای جلوگیری از تشنگی در رمضان

اطلاعیه سایت

نکات مهم برای جلوگیری از تشنگی در رمضان

نکات مهم برای جلوگیری از تشنگی در رمضان


در ماه رمضان باید روزه داران به دلیل طولانی بودن زمان روزه‎داری غذاها و نوشیدنی‌هایی را مصرف کنند تا به بدنشان آسیب نرسد. در این مطلب از مجله صورتی‌ها نکات مهم برای جلوگیری از تشنگی در رمضان را جمع‌اوری کرده ایم که امیدواریم این نکات را بخوانید و بدنی سالم در این ماه داشته باشید.

چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم

ramadan 100 600x319 - نکات مهم برای جلوگیری از تشنگی در رمضان

۱- از نوشیدنی‌های ضد عطش استفاده کنید:

شربت آبلیمو ، شربت خاکشیر و شربت بیدمشک ضد عطش هستند و از تشنه شدن شما جلوگیری می‌کنند.

زمان افطار تا سحر از عرقیات خنک مثل شاطره و کاسنی استفاده کنید تا حرارت کبد و قلب فروکش کند و تشنگی برطرف شود.

۲- اشتباه بزرگی که روزه داران می‌کنند:

بدترین کاری که با بدن خود می‌توانید بکنید این است که از افطار تا سحر بیدار بمانید و مداوم غذا بخورید. این کار آسیب های بسیار جدی به بدن وارد می‌کند

۳- پیشگیری از تشنگی روزه داران:

نوشیدنی تخم شربتی به دلیل نگه‌داشتن آب در دانه‌های این گیاه در ساعات پایانی سحر توصیه می‌شود.

نکات مهم برای جلوگیری از تشنگی در رمضان

۴- نوشیدن سه قاشق گلاب در هنگام افطار

گلاب به دلیل خاصیت ضد «سودا» که دارد، خاصیت دارویی داشته و برای تقویت معده مفید است.

۵- دوغ برای افطار ممنوع

دوغ موجب بی‌حالی و بی حسی بیشتر بدن می‌شود.

۶-بعد از افطار آب گرم بنوشید.

علل نوشیدن آب گرم بعد از افطار به جای آب سرد و یخ جلوگیری از ترک خوردگی دندان‌ها و سلامت کبد و معده است.

۷- در ماه رمضان از مصرف میوه غافل نشوید

قبل از خواب با مصرف یک عدد سیب می‌توانید هم به کاهش وزن خود کمک کنید و هم دهان خود را ضد عفونی نمایید.



منبع

اشتراک گذاری مطلب
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A